Bonuspan ile mantolama


Bonuspan ısı yalıtım levhaları; farklı kullanım alanlarında da tercih edilmektedir. Kullanım alanı olarak genellikle ısı yalıtım uygulamalarında çokça tercih edilmektedir.
 
Yapılarda ısı kayıplarını azaltmak, içeride homojen bir ısı seviyesi sağlayarak konforu arttırmak ve gereksiz tüketilen enerjinin önüne geçilerek hava kirliliğine negel olmak amacıyla yapılan mantolama işlemi aşağıda sıralanan işlemlerden oluşmaktadır.
1-Uygulama Öncesi Hazırlıklar, uygulamaya başlamadan önce binanın tüm cephelerinin yüzey bozuklukları yatayda su terazisi ve düşeyde şakül kullanılarak belirlenmeli ve yüzey eğriliklerinin giderilmesi için kaba sıva yapılmalıdır.Uygulama yapılacak yüzeyin  kuru olması, kaba sıvanın tozuma yapmamış olması gerekmektedir. Yeni yapılarda iç cephede yapılan sıva ve boya gibi imalatlar tamamlanmış, dış duvarlar tamamen kuru ve nemsiz olmalıdır.Uygulama esnasındaı direk güneş ışığından, yağmur ve şiddetli rüzgâr gibi dış etkenlerden özel bir branda yardımı ile sistem korunmalıdır.
2-Su Basman Profili Montajı, Isı yalıtımına başlanacak seviye işaretlenmeli ve bu seviye bina dış yüzeyinde su terazisi ile taşınmalıdır. Yalıtım kalınlığına uygun su basman profilleri montaj vidaları ile duvara sabitlenir.
3-Isı Yalıtım Levhalarının Yapıştırılması, hazırlanan yapıştırma harcı cephenin düzgünlüğüne göre iki farklı yöntem ile levhalara uygulanarak yapıştırma işlemi sağlanır. Eğer cephede 2 cm ’e kadar yüzey bozuklukları var ise öbekleme yöntemi, yüzeyde hiçbir yatay ve düşey bozukluk yok ise taraklama yöntemi ile levhalar yapıştırılırlar.
4-Isı Yalıtım Levhalarının Dübellenmesi, ısı yalıtım levhalarının yapıştırma işleminden en az 24 saat sonra dübelleme işlemine geçilir. Kullanılan yalıtım malzemesine ve yüzey özelliklerine göre dübel seçimi yapılır.
5-Yardımcı Profillerin Uygulanması; köşe Profili , Denizlik Uzatma Profili, Fuga Profili gibi yardımcı profiller ihtiyaca göre uygulanır.
6-Sıva Harcı Uygulaması, ısı yalıtım levhasının dübellenmesinin ardınan 24 saat sonra sıva uygulamasına geçilir. Sıva dişli taraklı mala yardımı ile tüm cepheye uygulanır, sıva daha yaş iken sentetik donatı filesi, yukarıdan aşağıya bastırılıp gerilerek harcın içine gömülür.
7-Dekoratif son kat kaplama yapılması, kuruyan sıvanın üzerine yüzeyin tozdan arındırılması ve tutuculuğun artması için tüm cephe yüzeyini tamamen örtecek şekilde astar uygulanmalıdır. kaynak
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder